Teamoverleg:
Het teamoverleg bestaat uit de volgende onderdelen
IWO (inhoudelijk werk overleg) 4x per jaar een bespreking.
Cliëntbespreking n.a.v. vraag vanuit het team.
IZO (individueel zorgoverleg) min. 8x per jaar een bespreking.
Cliëntbespreking n.a.v. zorgplan/zorgvragen.
Vanuit zorgvragen/doelen gezamenlijk acties opstellen.
AWO (algemeen werkoverleg) maandelijks.
Het laatste overleg gaat over organisatorische aangelegenheden.
Bespreking algemene zaken zoals HKZ onderwerpen Taakstructuur, roosterzaken knelpunten.
Groepsoverleg:
Het groepsoverleg wordt één keer per zes weken gehouden.
Dit is een overleg binnen de groep. Er worden dingen besproken die binnen de groep vallen. Er wordt gesproken over de cliënten, er wordt geëvalueerd en ook wordt er gekeken of er dingen anders moeten.
Er wordt gekeken of de activiteiten nog voldoen of dat er wat aangepast moet worden. Ik ben zelf twee keer bij een groepsoverleg aanwezig geweest de eerste keer heb ik niet zoveel ingebracht. Bij het tweede overleg heb ik een zorgplan voor een cliënt besproken waar ik mee bezig was.
Zorgplanoverleg:
Eén keer per jaar is er een zorgplanoverleg voor elke cliënt.
Deze wordt bijgewoond door de begeleiders, woonondersteuners en evt. ouders of wettelijke vertegenwoordigers.
Er wordt gekeken naar wensen en behoeften van cliënt. Dit wordt vastgelegd in een zorgplan. Ik ben één keer bij een zorgplanoverleg aanwezig geweest. Deze werd gehouden op de woongroep van de cliënt. Ik heb dit als er prettig ervaren, je ziet dan de cliënt ook eens in een thuis situatie. Je krijgt dan nog een beter beeld van de cliënt. Zo vertelde de woonondersteuner van de cliënt dat ze het fijn vind als er plat tegen haar gesproken wordt, dat deden ze vroeger bij haar thuis ook. Door samen een zorgplanoverleg te houden kom je op één lijn en kun je samen zorgen voor een nog betere zorgverlening.
Toetsing tevredenheid:
De toetsing tevredenheid wordt een keer per jaar gedaan doormiddel van een vragenlijst. Deze lijst wordt ingevuld door de cliënt of door zijn wettelijke vertegenwoordiger. In de lijst staan vragen over de totale zorg en dienstverlening en over de informatievoorzieningen.
Er zijn twee lijsten één lijst waar cliënten kunnen antwoorden doormiddel van pictogrammen en een lijst waar cliënten kunnen antwoorden in geschreven taal.
HOI JOSÉ,
BeantwoordenVerwijderenGOED DUIDELIJK VERHAAL, MOOI!
GROETJES FEMKE