Rapportage Knelpunten
Eén van de knelpunten op mijn BPV is dat er door de bezuinigingen minder ruimte is om te rapporteren.
Eén van de knelpunten op mijn BPV is dat er door de bezuinigingen minder ruimte is om te rapporteren.
Teamoverleg:
Op 22-02-2011 hebben we een overleg gehad over onder andere het thema knelpunten.
Hierbij waren twee collega’s twee stagiere’s en een coördinator aanwezig
We hebben gesproken over het knelpunt rapporteren.
Er wordt op de groep niet voldoende gerapporteerd, dit was een van de knelpunten die een collega naar voren had gebracht.
De oorzaak is het niet voldoende tijd hebben door, grotere groepen en minder personeel. We hebben samen gezocht naar een oplossing.
We hebben meerdere opties bekeken
Een collega gaat elke dag om 15.30 uur rapporteren.
De volgende morgen rapporteren er is dan voor alle cliënten komen iets meer tijd.
Tussendoor als er even tijd is rapporteren.
De optie van om 15.30 uur rapporteren vond een collega niet zo fijn, omdat als er met twee begeleiders wordt gewerkt het erg druk is voor de andere collega.
Er moeten dan cliënten op het toilet en er moet dan ook gerapporteerd worden naar het wonen toe.
De volgende morgen rapporteren is ook niet handig omdat niet alle collega’s elke dag werken.
Er is als oplossing gekozen voor het tussendoor rapporteren, een ieder kijkt voor zichzelf wanneer het even kan. Met als ondersteuning een, wat nog te doen/rapportage lijst op het bureau.
We gaan dit na 14 dagen evalueren.
We hebben dit knelpunt in onze groep geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat het op deze manier beter werkt. Iedereen rapporteert tussendoor als er even tijd is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten